کد مطلب:95650 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:116

خطبه 153-در فضائل اهل بیت












[صفحه 376]

در فضائل اهل بیت انسان آگاه پایان كار خود را با دیده دل می نگرد و نشیب و فراز امور خود را می شناسد و می داند كه دعوت كننده دعوت فرموده و نگهبان دین نگهبانی اش با به انجام برده، پس باید دعوت حق را بپذیرد و از نگاهبان دین پیروی كنید هر چند كه گمراهان در دریای فتنه های خویش فرورفته و چنگ در بدعتها كشیده اند و دیده از سنتها پوشیده می دارند و دروغ زنان به سخن درآمده و سخنهای ناروا می گویند اما مومنین گوشه گرفته خاموش مانده اند.

[صفحه 376]

اما آیات قرآن كریم آنچه پیرامون اهل علم و دین آمده است همه درباره ایشان است و رحمت الهی نیز با ایشان است. انسانهای بینا و دوراندیش كار خود را با بینش عمیق انجام می دهند نه از روی هوای نفسانی، پیامبران خدا نیز سود و زیان پیروان خود را در نظر دارند و آنان را به كاری می گمارند كه سبب سعادت و رستگاری آنها باشد... انسانهای نادان كه از مسیر خود به بیراهه افتاده اند در هر قدم دورتر نیز می شوند اما انسان آگاه هدف و راه خود را با دقت برمی گزیند و در هر كار خدا را در نظر دارد. پس ای بندگان خدا شما نیز بنگرید كه آیا راهتان را می شناسید و در مسیر خویش می رانید.

[صفحه 376]

و به خاطر داشته باشید كه پیامبر خدا فرموده است كه خدا انسانهایی را دوست دارد كه عملشان با نیستشان و ایمانشان یكسان و صحیح باشد. خداوند نیز مومنین را دوست می دارد و به همان میزان از اعمال گناه آلوده خشمگین می گردد و به همان میزان دوستدار نیكیها و انسانهای نیك كردار است. عمل انسان مانند روئیدن نبات است و همچنان كه گیاه به آب شیرین و گوارا احتیاج دارد انسان نیز به عمل نیك بارور می شود همچنان كه دل آدمیان مانند زمین مزروعی به آب زلال نیاز دارد.


صفحه 376، 376، 376.